Rólam

1989 kaput nyitott az alternatív pedagógiák előtt, és én hamarosan a gödöllői Waldorf Iskola alapító szülő-tanári helyzetében találtam magam. Ami addig csak pedagógia volt, az ekkortól intézmény-, és közösségépítés is lett a számomra. Átélhettem a Waldorf pedagógiában rejlő lehetőségek művészi és individuális életgyakorlattá válásának folyamatát valamennyi résztvevő – a szülők a tanárok és a tanítványok – történeteiben.

Az alapítástól számítva több mint harminc év telt el. Alapítók és résztvevők egyaránt látják már, hogy a mai kor kihívásainak megfelelő pedagógia csak úgy teljes, ha tartalmaz segítő elemeket a gyermekek a szülők és a tanárok számára.

Az első magyarországi Extra Lesson® fejlesztő pedagógiai kurzus elvégzése óta fejlesztőpedagógusként dolgozom. Jelenleg Budapesten személyesen és online is  fogadok pedagógiai és nevelési kérdésekben támogatást kereső szülőket, nevelőket. A Waldorf tanárság bátorságot ad, de sajátos eszközrendszere révén lehetőséget is az alkotó fantázia „meghívásához”. A válaszokat együtt találjuk meg a problémákra